●●> عمو رضا

چند نکته وبلاگ نویسی از زبون خودم!

1390/6/18 1:41
نویسنده : عمو رضا
674 بازدید
اشتراک گذاری

سلامی دوباره خدمت تک تک شما مهربونای نی نی وبلاگی...

خدمت تمام مامان،بابا،خاله،عمه،دایی،عمو های نی نی وبلاگی میخواستم چند نکته در رابطه با وبلاگ نویسی عرض کنم که حائز اهمیتند...

1.موسیقی آنلاین نگذارید:

به هیچ وجه موسیقی آنلاین نگذارید، اگر هم میگذارید حتماً روی پلیر و بصورت پیشفرض متوقف باشه و در صورت تمایل، بازدید کننده اون رو پخش کنه...

»دلایل:زمانگیری در بارگزاری ، مزاحمت برای بازدید کننده یونیک (بازدید کننده هائی که برای بار اول وارد وب شما میشن و اطلاعاتی از جزئیات وبلاگ شما ندارن)

 

2.از کدهای جاوا زیاد استفاده نکنید:

کدهای جاوا خیلی جالبن البته تو فرهنگ ما فقط برای تزئینات استفاده میشه ولی باز جای شکرش باقیه که همینم هست! اما استفاده زیادش هم آزار دهندست هم ضرر میرسونه...

»دلایل:زمانگیری در بارگزاری ، فشار سخت افزاری به سیستم به دلیل درخواست زیاد پردازش که اکثراً با لگ کردن مرورگر روبرو میشن ، امکان وجود کدهای مخرب و عدم شناخت و آگاهیتون که موجب اخراج وبتون از گوگل میشه ، دلایل زیادن اما دومی مهمتره، سومی تو نت ایران خیلی کمه، اولیم سعی کنید رعایت کنید...

 

3.از قالبهایی که پس زمینه متن سفید مطلق دارن استفاده نکنید:

این کار باعث خستگی چشم میشه و کاربران زود از وب خارج میشن...

دلیل:خط قبلی گفتم

 

4.رنگهای سرد بهتر از رنگهای گرم! :

استفاده از قالبی که رنگ ملایمی مثل فیروزه ای داشته باشه کاربرا رو بیشتر تو وب نگه میداره تا رنگ قرمز...

 

5.لحن خیلی مهمه :

با بازدیدکننده هاتون خوب و گرم صحبت کنید، وبلاگتون رو با وب سایت ریاست جمهوری مقایسه نکنید و همینطور با وبلاگ یه آدم وقت گذرون، پس نه با جدیت خستش کنید و نه با زیادی خودمونی صحبت کردن زده...

 

6.تصاویر زیبا کننده وبلاگ :

چیزی که بین همه مد شده استفاده از تصاویر زیبا کننده وبلاگه، دقت کنید اگه سرور تصاویر موجود در یک صفحه یکی نباشه بارگزاری اون صفحه اساسی سنگین میشه، پیشنهادم آپلود اختصاصی تصاویر و یا استفاده از همسو کننده ها هستش، تو ایران میشه گفت این مبحث اصلاً دیده نمیشه، اما مهمه، یک همسو کننده : http://rir.li استفادشم به این صورته:

http://rir.li/http://linuxmedia.hu/images/tux.jpg

 

7.سایز تصاویر:

توی وبلاگتون یک عکس یادگاری 5 مگاپیکسلی رو با سایز اصلی نگذارید، هرگز، اول اون رو از طریق بخش تنظیمان و ظاهر کوچیک کنید در حدی که از متوسط کمتر باشه و همینطور دیدش خوب باشه، بعد اون رو به خود لینک عکس لینک کنید که از این طریق با کلیک روی عکس سایز اصلیش دیده بشه و سایز بزرگ عکس نما و قالب وبلاگ رو بهم نزنه...

 

8.آیکن:

سعی کنید برای بارگزاری سریعتر وبلاگتون برای تصاویر با کیفیت و بزرگ نمادی در سایز کوچیک درست کنید که در اندازه ای معادل یک دهم سایز اصلی دربیاد و حجمشم بالطبع کم میشه، این راهی موثر در افزایش سرعت بارگزاری وبلاگتونه...

 

9.لینک های زیاد:

هرگز با استفاده بیجا از لینک و طولانی تر کردن مراحل رسیدن به مطالبتون بازدیدکنندگانی که از سرعت پائینی برخوردارن رو اذیت نکنید، همیشه نیازی به ادامه مطلب و ... نیست!

 

10.حتماً برای موضوعاتتون دسته بندی داشته باشید تا دسترسی به آرشیو مطالبتون برای بازدیدکننده ها راحتتر باشه، بخصوص ریترنینگ ویزیتورز (بازدیدکنندگانی که به شما سر میزنند و بار اولی نیست که به وب شما آمده اند)

 

سوالی بود در خدمتم، از طرف من نی نی هاتون رو ببوسید، دوستون دارم، خداحافظ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامانی شیما وحدیث
18 شهریور 90 1:55
سلام .خیلی مطالبتون مفید بود .ممنون
مرسی مامان مهربون، مرسی از نظرتون...
از طرف من شیما و حدیث رو ببوسید...

مامان زهرا نازنازی
20 شهریور 90 15:36
ممنون از تذکرهای عالیتون خوشحال میشم به من و دخترم سر بزنید و نکاتی که لازمه هست رو بهم گوشزد کنید
مامان زهرا نازنازی
21 شهریور 90 17:54
سلام عمو رضای عزیز

من میخوام این قالب وبلاگ رو برای دخترم یه کم ویرایش کنم و جایگزین قالب فعلی کنم
http://www.sibtheme.com/net/view/003.php
ولی به کمک شما نیاز دارم . می تونم ایمیل بزنم.


مشکلی نیست ولی توضیحات رو توی وبلاگ درج میکنم که به اطلاع بقیه دوستان برسه...